FANDOM

Salvadore Tessio był jednym z najbardziej zaufanych znajomych Don Vito Corleone, a także jego caporegime.

BiografiaEdytuj

Tessio zaczynał, jako małej wagi złodziejaszek w Małej Italii razem z Petrem Clemenzom i Vitem Corleone. Był znany w okolicy, ponieważ jest bystry i niebezpieczny, ale miał znajomości od najmłodszych lat, jest dobrym przyjacielem rusznikarza Agostino Coppola.

Kiedy Don Fanucci zarząda pieniędzy od ich działalności Tessio pierwszy przyznaję rację planowi Vita, aby dać mniej pieniędzy Fanucciemu, a gdy został zamordowany wiedzą, że zrobił to Corlone, ale nigdy mu o tym nie wspomnieli.

Dojście do władzyEdytuj

Tessio, odegrał ważną rolę w wojnie o oliwę, osobiście zabijając ich wroga Don Salvatore Maranzano w Sylwestra. Gdy Vito zyskał szacunek w Mafii, również szacunek dla Tessia i Clemenzy wzrosł, aż do roli caporegimów. Jednak Vito zabronił im spotykania się, mówiąc im, że to ze względów bezpieczeństwa. Tessio zrozumiał natychmiast, że jest to w celu zapobiegnięca spiskowania przeciwko ich szefowi.

Własnością Tessia byłklubu towarzyski w Brooklynie i tam miał swoją bazę wypadową. Stamtąd wysyłał żołnierzy i była bardzo blisko swoich interesów. Większość agentów federalnych uważała Tessia za sprytniejszego z dwóch capo. Wiele grup uważała, że Tessio prowadził odrębnej organizację i nie należał do rodziny Corleone. Został on wykorzystany dla celów rodziny kilka razy.

Regime i rola w wojnieEdytuj

Jego regime posiadał takich żołnierzy jak Nick Geraci, Momo Barone, Willie i Eddie Cicci Paradise. Tessio początkowo był bardziej wiarygodnym capo w czasie wojny z pięcioma rodzinami (myślano, że zdrajcą jest Paulie Gatto lub Clemenza), wykonał zadanie zabici Bruno Tattaglia i osłabił struktury władzy w Rodzinie Tattaglia.

ZdradaEdytuj

Tessio nie wierzył w to, że Michaelowi uda się utrzymać rodzinę po śmierci Vita, więc rozpoczął spisek przeciw niemu. Stało się to po tym jak Don Barzini przejął część jego terytorium, poprosił Don Corleone o zemstę, ale ten kazał im czekać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki