FANDOM

Thomas Feargal Hagen - adoptowany syn Vita Corleone consigliere rodziny Corleone po śmierci Genca Abbandando.

ŻyciorysEdytuj

Tom Hagne był synem Martina i Briget Hagen. Jego ojciem był stolarzem, który nigdy nie zrobił nic nieuczciwego w życiu, ale był gwałtowny po alkoholu. Kiedy Hagen miał dziesięć lat jego matka dostała infekcji oka, w rezultacie tego oślepła, i zmarła w krótce po. Jego ojciec z żalu zaczął nałogowo pić, a w kilka miesięcy po śmierci Briget zapił się na śmierć. Hagen i jego siostra trafili do sierocinca, ale Tom stamtąd uciekł, i włóczył się przez około rok po ulicach Nowego Yorku.

Życie w rodzinie CorleoneEdytuj

Hagen pierszy raz spotkał Santino Corleone zimą 1922 roku. Sonny i dwóch starszych chłopców zbłądziło w niebezpiecznej alejce w irlandzkiej części Kuchni Piekielnej, znaleźli Hagena, który się tam ukrywał. Po tym Santino zabrał Toma do swojego domu i tam został. Vito nie pozwolił mu zmienić mu nazwiska na Corleone, tłumacząc się tym, że pohańbiłby tym czynem jego rodzinę.

Zostanie CosigliereEdytuj

W 1945 roku po ślubie Connie Corleone, Tom Hagen poleciał do Hollywood, aby tam porozmawiać z Jackie, Woltz, aby przekonać go, aby dał rolę w filmie Johnemu Fontanne, chrześniakowi Vita. Miał to być niejaki test, gdyż gdyby sięsprawdził mógł liczyć na tytuł consigliere, który to zazwyczaj był nadawany Sycylijczykowi czystej krwi.