FANDOM

Don Vito Corleone (Andolini)- założyciel i szef rodziny Corleone.

BiografiaEdytuj

Życie na SycyliiEdytuj

Vito urodził sie w małej sycylijskiej wsi - Corleone, jako Vito Andolini. Jego ojcem był Antonio Andolini, który został zamordowany, ponieważ odmówił zapłacenia haraczu dla sycylijskiego mafioza - Dona Ciccia. Jego
Vito corleone.jpg
starszy brat, Paolo poprzysiągł zemstę, ale sam zamordowany wkrótce, w czasie procesji pogrzebowej swojego ojca.Ostatecznie Don Ciccio przyszedł do mieszkania Andolinich, aby również zabić Vita, ale jego matka Signora Andolini błagała, aby tego nie robił, ale Ciccio odmówił, mówiąc, że gdy Vito dorośnie bedzie szukać zemsty.

Po tym Signiora Andolini przyłożyła mu nóż do gardła, co pozwoliło jej synowi na ucieczkę

kosztem własnego życia. Następnie, w nocy został przemycony do Ameryki na statku pełnym imigrantów, skąd trafił na wyspę Ellis jako Vito Corleone. Nie mówił po angielsku, gdy urzędnik imigracyjny zobaczył kartkę z imieniem i nazwiskiem przypiętą do ubrania odczytał ją jako "Vito Andolini z Corleone".

Pobyt w AmeryceEdytuj

Corleone został później adoptowany przez rodzinę Abbandando w Nowym Jorku, i zaprzyjaźnił się z Genco Abbandando, który później był dla niego jak brat. Kiedy miał dziewiętnaście lat, Corleone poślubił Carmelę i założył rodzinę. Corleone zaczął wieść uczciwe życie w sklepie spożywczym Abbandandów przy dziewiątej Avenue, ale stracił pracę, gdy zastraszony Abbandando został zmuszony do zatrudnienia siostrzeńca Dona Fanucciego, czarnej ręki i lokalnym padrone okolicy. Vito został zmuszony do podjęcia niestabilnej pracy pracował na kolei, ale został zwolniony podczas masowych zwolnień.

Kłopoty Corleona z pieniędzmi zostały szybko rozwiązane, gdy pewnej nocy, sąsiad Vita, Peter Clemenza, poprosił go, aby ukryć jego broń, a później, mu ją zwrócić. Clemenza zabiera go do wspaniałego apartamentu, w którym dokonują ich pierwszej zbrodni razem, kradzieży drogiego dywanu. Szybko zostali przyjaciółmi i dołączył do nich przyjaciel Petera - Salvatore Tessio, razem nauczyli się jak przetrwać i prosperować dzięki drobnej przestępczości i ich realizacji w zamian za lojalność. Porywali ciężarówki z odzieżą, za które dostawali dobre pieniądze. Vito był ważny dla tych porwań, ponieważ był jednym z niewielu ludzi w Małej Italii, w tym czasie,którzy wiedzieli, jak prowadzić samochód.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki